Mensura wint HR Excellence Award voor welzijn en engagement

Woensdag 22 november 2017 — Mensura, Externe Dienst voor Preventie en Bescherming, heeft de HR Excellence Award voor ‘Best Employee Wellness & Engagement Services Company’ gewonnen. Voor de 8e keer op rij werden HR dienstverlenende bedrijven beloond voor hun innovatie, realisaties en toegevoegde waarde naar klanten toe. Mensura, die dit jaar voor het eerst meedeed, sleepte de prijs in de wacht dankzij haar innovatieve aanpak rond re-integratie.

Win-win situatie
De jury werd overtuigd van Mensura’s innovatieve aanpak dankzij een sprekende klantencase bij Menken, een producent en leverancier van huismerken, waaronder noten en gedroogde vruchten.

Gretel Schrijvers, Algemeen Directeur bij Mensura: “We zijn heel tevreden dat we bij onze eerste deelname aan de HR Excellence Awards in de prijzen vallen. Vooral ook dat dit met een belangrijk thema als re-integratie gebeurt. Veel bedrijven worstelen nog met wat de wetgeving oplegt en hoe ze dat in de praktijk brengen. Wat we samen met Menken realiseren toont aan dat er mooie resultaten kunnen worden neergezet. Dat is in de eerste plaats mooi voor de medewerkers die na langdurige ziekte verantwoord terug aan de slag kunnen, maar ook voor de onderneming in kwestie, die alle kennis en ervaring aan boord houdt.”

Bert De Ridder, CEO bij Menken: “Via een intensieve samenwerking met Mensura gaan we na welke maatregelen en ergonomische aanpassingen nodig zijn om tot 0% vermijdbaar verzuim te komen. Krijgen we toch met langdurige afwezigheid te maken, dan werken we samen een re-integratietraject uit op maat. Het resultaat is dat de re-integratiedrempel verlaagt voor onze werknemers én voor ons als werkgever: medewerkers krijgen alle nodige begeleiding en ook het bedrijf wordt ondersteund. Een win-winsituatie.

Ultieme erkenning van de HR sector
De HR Excellence Awards worden volgens strikte en transparante regels georganiseerd, onder controle van een onafhankelijk e jury, bestaande uit 12 HR directeurs. In totaal worden 15 awards in verschillende categorieën uitgedeeld. Over de jaren heen is dit initiatief een barometer geworden om de evolutie en de maturiteit van de HR sector te meten en te onthullen. Voor de genomineerden betekenen de HR Excellence Awards dé erkenning van de sector van de gegrondheid van hun visie, de pertinentie van hun strategie en de kwaliteit van hun diensten.

Gretel Schrijvers, Algemeen Directeur Mensura